Dagens gang hos os

Kl. 6.00 åbner vi børnehaven og spiser fælles morgenmad indtil kl. 7.30. Åbnestuen er Folkestuen, for så kan børnene vinke farvel til deres forældre i vinduet, når de kører afsted. Andre børn har brug for at putte hos en voksen eller på sofaen. De børn som har spist, sidder og tegner, laver puslespil, eller bygger f.eks. Lego.

Kl. 7.30 deler vi børnene, så de kommer hen på deres respektive stuer. Børnene hjælper til med at gøre stuen klar til brug. Morgenen bruges til at lege, klippe/klistre, læse en bog eller måske en tur på legepladsen.

Kl. 10.00 går vi i gang med dagens planlagte aktivitet. Der er altid et overordnet tema, hvor læreplanstemaerne er indeholdt. Aktiviteterne er ud fra en legende tilgang, så læringen understøttes. Det pædagogiske personale er rollemodeller og deltager i aktiviteterne, ved at være understøttende eller være en del af aktiviteterne.

Kl. 11.00 spiser vi frokost sammen. Vi dækker bord og sidder gerne i mindre grupper, så vi kan tale sammen. Engang i mellem, laver vi mad med børnene i børnehaven eller ude på bålet.

Kl.12.00 bliver sovebørnene puttet og alle andre går ud i haven for at lege.

KL.13.30 Sovebørnene står op og børnene som har været ude og lege, går ind.

Kl. 14.00 Vi spiser frugt og resten af madpakken. Der bliver hygget, læst historie eller leget en leg.
Vi bruger resten af eftermiddagen til sociale aktiviteter.

KL. 16.30 Lukker børnehaven.
Pædagog sidder og læser med børn omkring sig  Børn sidder om bord og tegner
Børn sidder tæt og læser bog, men de kigger lige i kameraet   Børn med pædagog, på vej ud af låge på en gåtur
To drenge ligger på sofaen og slapper af  Pædagog putter barn under tæppe, hvor barnet smiler op til pædagogen