Forældresamarbejde

Det er betydningsfuldt for os, med et godt forældresamarbejde omkring jeres barn.
Vi hilser på hinanden, når vi mødes i børnehaven. Gensidigt giver I og vi informationer omkring jeres barn.
Vi ser hvert barn, som unikt og i vores samarbejde er det vores fælles opgave, at jeres barn trives og udvikler sig alderssvarende.

Man er altid velkommen til at besøge børnehaven, hvis man vil hilse på os, høre hvordan vi arbejder og se børnehaven. Hvis man får tilbudt plads, så ring gerne og aftal et besøg. Så kan vi hilse på hinanden og sammen tale om barnet opstart i børnehaven. De fleste børn, har det bedst med at mor eller far er med, de første par dage, men det kan vi aftale sammen.
Indenfor et halvt års tid, vi I blive tilbudt den første samtale. Så har i lidt en fornemmelse for børnehavelivet og vi kan sammen forventningsafstemme vores samarbejde.

Vi vil også gerne høre om jeres barns udvikling og hvis der er andre forhold, som gør sig gældende. Vi fortæller om børnehaven og vores traditioner, praktiske oplysning og slutter af med at fortælle om dagtilbudsloven, som vi arbejder ud fra.
Efterfølgende vil I hvert år blive tilbudt en forældresamtale, men man kan altid bede om en ekstra samtale, hvis I har behovet.
For os er det utrolig vigtigt, at vi har den daglige dialog, så vi sammen kan skabe den bedste dag for barnet.

Forældresamtaler
Når barnet er startet i børnehaven, vil der være en førstegangssamtale efter ca. et halvt år.
Derudover er der samtaler én gang årligt. Igen, man kan som forældre altid velkommen til at bede om en ekstra samtale, hvis der er behov for det.